W świecie natłoku informacji, jak i niepewności, które wywołała pandemia koronowirusa uznaliśmy wspólnie z grupą WP konieczność wdrożenia nowego rozwiązania biznesowego. Naszym celem było stworzenie i udostępnienie narzędzia dla użytkowników portalu ABCzdrowie oraz money.pl, które agregowałoby najistotniejsze informacje dot. Covid-19 w jednym miejscu. W taki sposób już na przełomie marca i kwietnia mieliśmy okazję wdrożyć dwa chatboty wsparte funkcją rozumienia języka naturalnego (NLU), które wzmocniły zaangażowanie stałych, jak i nowych użytkowników podczas pandemii.
O czym dokładnie jest mowa?
Mowa o chatbocie, który pojawił się na:
Jego głównym zadaniem było udzielanie niezbędnych i wiarygodnych informacji przedsiębiorcom na tematy związane z koronawirusem, m.in dotyczących tarczy antykryzysowej. Użytkownicy mogli posługiwać się przygotowanym wcześniej menu z niezbędnymi informacjami bądź sami zadawać pytania, tak aby angażować wirtualnego asystenta do naturalnej interakcji.
Chatbot na portalu ABC zdrowie miał na celu zapewnić informacje z pierwszej ręki na tematy związane ze zdrowiem i bezpieczeństwem w myśl dynamicznie zmieniających się obostrzeń i rekomendacji rządowych.
Efekty?
-
Średnia dzienna ilość otwarć chata wyniosła prawie:
4 tysiące na abczdrowie
15 tysięcy na money.pl
-
Na bazie case study użytkownicy, którzy wchodzili w interakcje z botem chętniej przeklikiwali resztę informacji, dzięki czemu generowali więcej odsłon na stronie
-
Najwięcej interakcji z botem na stronie abczdrowie odbywało się z poziomu telefonu.
Boty są ciekawym rozwiązaniem, które może angażować użytkownika. Dzięki nim przeciętny użytkownik może spędzać więcej czasu na stronie i generować więcej odsłon. Bot generuje też dodatkowe przekierowania do artykułów w serwisie, dzięki czemu można lepiej dystrybuować ruch. ~ Grupa WP
Coraz większy procent ludzi jest chętnych wchodzić w interakcje z chatbotami, które są przygotowane na wzór drugiej generacji - bez szablonowych drabinek oraz botów nierozumiejących języka pisanego/naturalnego.
Co więcej 69% konsumentów woli używać chatboty ze względu na szybkość z jaką mogą się komunikować, a 42% ankietowanych za jedną z zalet chatbota wskazało wygodę użycia - co również miało odzwierciedlenie w przedstawionym case study z grupą WP.
Rozważasz wdrożenie technologii opartej na chatbotach drugiej generacji w swojej organizacji?
Skontaktuj się z nami i porozmawiajmy 🖐