All Posts

    Biznes oparty na mailach? Możesz robić to lepiej

     

    Jedną z pierwszych rzeczy, którą pracownik otrzymuje pierwszego dnia pracy, jest służbowy adres e-mail. Po przywitaniu się z zespołem otwiera laptopa i od razu loguje się na pocztę, gdzie czeka na niego szereg dokumentów na temat zwyczajów panujących w danym miejscu i przyszłych obowiązków.  

    Od tego momentu maile towarzyszą mu na co dzień. Jemu i milionom pracowników na całym świecie. 

    Szacuje się, że miliard z nich polega na mailach w realizacji codziennych zadań. Co ciekawe, 61% z nich twierdzi, że z każdym rokiem zwiększa się otrzymywana przez nich liczba wiadomości elektronicznych.


    Maile wiecznie żywe

    Ostatnimi czasy, w związku boomem na pracę zdalną, sporo mówi się o takich narzędziach jak Slack czy Zoom. Czy to oznacza, że zapomnieliśmy o starych, dobrych mailach? Absolutnie nie. A oto kilka przyczyn takiego stanu rzeczy:

    1. Ty wysyłasz maile. Ja wysyłam maile. Twoi klienci wysyłają maile. Wszyscy jesteśmy do nich przyzwyczajeni.

    2. Wewnętrzne komunikatory do pewnego stopnia zdają egzamin, gdy mowa o komunikacji wewnętrznej. Jednak to z maili korzystamy, by wysłać umowę do klienta, podsumowanie spotkania czy po prostu ważne informacje, które nie mogą nikomu umknąć.

    3. Aż 86% pracowników wskazuje maile jako preferowaną formę komunikacji.

    4. Przeciętny pracownik otrzymuje 55 maili służbowych każdego dnia.

    5. 22% osób twierdzi, że nawet po godzinach pracy sprawdza służbową pocztę kilka razy na godzinę.

     

    Maile zmieniają się na lepsze

    Dobrze, ustaliliśmy, że znakomita większość z nas korzysta z poczty e-mail na co dzień. Teraz pora pochylić się nad tym, jak wygląda to korzystanie. 

    Pierwsze maile wysyłano już w latach 70. ubiegłego wieku. Używano ich wtedy wyłącznie do komunikacji między dwiema osobami. 

    A dziś? Wysyłając służbowego maila do jednej czy dwóch osób, kolejne 5 umieszczamy w DW czy UDW. Korzystamy również z maili grupowych. Każdego dnia dostajemy kilkadziesiąt wiadomości na kilka różnych adresów. Rodzi to chaos, często frustrację, a przede wszystkim obniża efektywność. Niekończące się forwardy, zapominanie, by odpisać, lub po prostu gubiące się wiadomości są niestety codziennością w wielu firmach.

    Wszystko dlatego, że maile nie zostały stworzone do komunikacji grupowej. Powstają jednak rozwiązania, które mogą ten fakt zmienić.

     

    Shared Inbox - co to jest?

    Wyjdziemy od tego, że jest to dużo skuteczniejszy sposób komunikacji niż poleganie tylko na mailach grupowych. 

    Shared inbox to wspólna przestrzeń komunikacyjna dla wielu użytkowników, która eliminuje chaos i wady poczty elektronicznej. 

    Maile nie pozostaną bez odpowiedzi, bo system automatycznie przypisuje daną wiadomość do osoby o właściwych kompetencjach. Znikną także niekończące się wymiany wiadomości, za którymi trudno nadążyć. Wszystko dzięki możliwości ich komentowania. Odszukanie żadnej wiadomości nie będzie problemem - zrobisz to z łatwością za pomocą słów, tagów, a nawet załączników. Nie musisz pamiętać kto ją wysłał ani kiedy. 

    To tylko niektóre z funkcji Shared Inbox, więcej dowiesz się z artykułu tutaj.


    Podsumowanie

    Maile są niezbędną i na razie niezastąpioną formą komunikacji firmowej. Wiele wskazuje na to, że pozostanie tak jeszcze długo. Nie oznacza to jednak, że nie mogą być bardziej wydajne niż obecnie.

    Wypróbuj Advisero, by przekonać się, że komunikacja w Twojej firmie może działać lepiej. To w pełni darmowe →kliknij tutaj. 

    All Posts

    Biznes oparty na mailach? Możesz robić to lepiej

     

    Jedną z pierwszych rzeczy, którą pracownik otrzymuje pierwszego dnia pracy, jest służbowy adres e-mail. Po przywitaniu się z zespołem otwiera laptopa i od razu loguje się na pocztę, gdzie czeka na niego szereg dokumentów na temat zwyczajów panujących w danym miejscu i przyszłych obowiązków.  

    Od tego momentu maile towarzyszą mu na co dzień. Jemu i milionom pracowników na całym świecie. 

    Szacuje się, że miliard z nich polega na mailach w realizacji codziennych zadań. Co ciekawe, 61% z nich twierdzi, że z każdym rokiem zwiększa się otrzymywana przez nich liczba wiadomości elektronicznych.


    Maile wiecznie żywe

    Ostatnimi czasy, w związku boomem na pracę zdalną, sporo mówi się o takich narzędziach jak Slack czy Zoom. Czy to oznacza, że zapomnieliśmy o starych, dobrych mailach? Absolutnie nie. A oto kilka przyczyn takiego stanu rzeczy:

    1. Ty wysyłasz maile. Ja wysyłam maile. Twoi klienci wysyłają maile. Wszyscy jesteśmy do nich przyzwyczajeni.

    2. Wewnętrzne komunikatory do pewnego stopnia zdają egzamin, gdy mowa o komunikacji wewnętrznej. Jednak to z maili korzystamy, by wysłać umowę do klienta, podsumowanie spotkania czy po prostu ważne informacje, które nie mogą nikomu umknąć.

    3. Aż 86% pracowników wskazuje maile jako preferowaną formę komunikacji.

    4. Przeciętny pracownik otrzymuje 55 maili służbowych każdego dnia.

    5. 22% osób twierdzi, że nawet po godzinach pracy sprawdza służbową pocztę kilka razy na godzinę.

     

    Maile zmieniają się na lepsze

    Dobrze, ustaliliśmy, że znakomita większość z nas korzysta z poczty e-mail na co dzień. Teraz pora pochylić się nad tym, jak wygląda to korzystanie. 

    Pierwsze maile wysyłano już w latach 70. ubiegłego wieku. Używano ich wtedy wyłącznie do komunikacji między dwiema osobami. 

    A dziś? Wysyłając służbowego maila do jednej czy dwóch osób, kolejne 5 umieszczamy w DW czy UDW. Korzystamy również z maili grupowych. Każdego dnia dostajemy kilkadziesiąt wiadomości na kilka różnych adresów. Rodzi to chaos, często frustrację, a przede wszystkim obniża efektywność. Niekończące się forwardy, zapominanie, by odpisać, lub po prostu gubiące się wiadomości są niestety codziennością w wielu firmach.

    Wszystko dlatego, że maile nie zostały stworzone do komunikacji grupowej. Powstają jednak rozwiązania, które mogą ten fakt zmienić.

     

    Shared Inbox - co to jest?

    Wyjdziemy od tego, że jest to dużo skuteczniejszy sposób komunikacji niż poleganie tylko na mailach grupowych. 

    Shared inbox to wspólna przestrzeń komunikacyjna dla wielu użytkowników, która eliminuje chaos i wady poczty elektronicznej. 

    Maile nie pozostaną bez odpowiedzi, bo system automatycznie przypisuje daną wiadomość do osoby o właściwych kompetencjach. Znikną także niekończące się wymiany wiadomości, za którymi trudno nadążyć. Wszystko dzięki możliwości ich komentowania. Odszukanie żadnej wiadomości nie będzie problemem - zrobisz to z łatwością za pomocą słów, tagów, a nawet załączników. Nie musisz pamiętać kto ją wysłał ani kiedy. 

    To tylko niektóre z funkcji Shared Inbox, więcej dowiesz się z artykułu tutaj.


    Podsumowanie

    Maile są niezbędną i na razie niezastąpioną formą komunikacji firmowej. Wiele wskazuje na to, że pozostanie tak jeszcze długo. Nie oznacza to jednak, że nie mogą być bardziej wydajne niż obecnie.

    Wypróbuj Advisero, by przekonać się, że komunikacja w Twojej firmie może działać lepiej. To w pełni darmowe →kliknij tutaj. 

    ebook_LP (1)

    Pobierz bezpłatnie e-booka.

    Dowiedz się jak zmienia się obsługa klienta w dzisiejszych czasach!

    Pobierz e-booka

    Powiązane artykuły

    Pandemia, koronawirus i… chatboty 🤖

    W świecie natłoku informacji, jak i niepewności, które wywołała pandemia koronowirusa uznaliśmy wspólnie z grupą WP konieczność wdrożenia nowego rozwiązania biznesowego. Naszym celem było stworzenie i udostępnienie narzędzia dla użytkowników portalu ABCzdrowie oraz money.pl, które agregowałoby najistotniejsze informacje dot. Covid-19 w jednym miejscu. W taki sposób już na przełomie marca i kwietnia mieliśmy okazję wdrożyć dwa chatboty wsparte funkcją rozumienia języka naturalnego (NLU), które wzmocniły zaangażowanie stałych, jak i nowych użytkowników podczas pandemii.

    • 4 min read