All Posts

    6 sposobów, które pomogą zbudować Ci dyscyplinę pracy

     

    Choć samo słowo dyscyplina może się niektórym kojarzyć negatywnie, każdy wie, że ma ona niebagatelne znaczenie, gdy mowa o efektywności. Niestety, jak wszyscy wiemy, bywa z nią różnie.

    Jeśli zdarza Ci się więc narzekać na brak dyscypliny lub chciałbyś wprowadzić ją w swoim zespole, w poniższym artykule znajdziesz kilka ciekawych rad.

     

    1. Poznaj swoich wrogów

    Pierwszy krok do zbudowania dyscypliny to identyfikacja czynników, które Ci w tym przeszkadzają. 

    Istnieje bardzo łatwy sposób, by to zrobić. Zacznij od stworzenia listy zadań na dany dzień, zostawiając między każdym z nich trochę wolnego miejsca. W miarę upływu godzin opisuj, co przeszkodziło w realizacji każdego z punktów lub znacznie ją wydłużyło. Dzięki temu uświadomisz sobie, co stoi Ci na drodze do lepszego zarządzania czasem. 

     

    2. Wyeliminuj rozpraszacze

    Istotą dyscypliny jest skupianie się na pracy. Aby to było możliwe, trzeba się pozbyć wszystkich rzeczy, zakłócających skupienie.

    W większości podobnych artykułów przeczytasz, że w tym celu powinieneś pozbyć się z biura wszystkich niepotrzebnych rzeczy. Czy są one jednak naprawdę tym, co zakłóca naszą pracę? Jeśli odrobiłeś zadanie z akapitu powyżej, doskonale znasz już odpowiedź na to pytanie. 

    Dziś, w XXI wieku, jest to przede wszystkim nadmiar komunikatów, które otrzymujemy każdego dnia. Na ile maili odpisujesz każdego dnia? Ile ich otrzymujesz? Ile z nich czytasz? A ile w rzeczywistości powinieneś dostać i przeczytać? Wnioski nasuwają się same. 

    Co pomoże Ci zatem w wykształceniu dyscypliny pracy? Po pierwsze, ogranicz liczbę otrzymywanych powiadomień i wiadomości. Skup się na tym, co robisz najlepiej. Nie przejmuj od innych ich obowiązków i nie staraj się za wszelką cenę być “wujkiem dobra rada”.

    3. Najważniejsze to zacząć

    Najtrudniejszy moment w ciągu dnia dla wielu osób to rozpoczęcie pracy lub powrót do niej np. po przerwie obiadowej. Jak możesz ułatwić sobie start?

    Zacznij od tego, by nie oczekiwać, że będziesz pracować równe 8 godzin każdego dnia. Twój mózg Ci raczej na to nie pozwoli :) Zamiast tego zaplanuj pracę przez 25 minut, za które nagrodą będzie 5 minut przerwy. To technika znana jako Pomodoro. 

    To tylko 25 minut wysiłku, dasz radę - a przynajmniej takie nastawienie powinno Ci towarzyszyć na początku. Później nawyk wejdzie w krew.


    4. Wybierz narzędzia, które wspomagają produktywność

    Na rynku dostępnych jest wiele narzędzi, które mogą pomóc kształtować dyscyplinę, tym samym wzmagając produktywność. Są to przede wszystkim różnego rodzaju aplikacje służące do pomiaru czasu pracy. Dzięki nim możesz kontrolować, ile czasu rzeczywiście poświęcasz sobie obowiązkom, a ile - mniej istotnym kwestiom. 

    Przydatne bez wątpienia są również wszelkie narzędzia, które pomagają w organizacji pracy, jak Asana czy Trello

    Wróćmy jednak na chwilę do nadmiaru wiadomości, przez który utrzymanie dyscypliny staje się prawdziwym wyzwaniem. Okazuje się, że istnieją narzędzia, które pomogą Ci nad tym zapanować - to shared inbox. Nigdy nie słyszałeś o takim rozwiązaniu? Po więcej informacji odsyłam Cię tu. 

    Pamiętaj jednak, że co za dużo, to niezdrowo. Nadmiar narzędzi może przynieść odwrotny skutek i zaszkodzić Twojej dyscyplinie. Wybieraj je więc rozważnie i przede wszystkim - z umiarem.


    5. Zdefiniuj cele

    Sam cel wykształtowania dyscypliny jest imponujący. Jeśli jednak jesteś zdeterminowany, by go osiągnąć, postaraj się być odrobinę bardziej precyzyjny. Jak osiągniesz ten cel? Jakie kroki czekają Cię na drodze do jego realizacji? 

    Zastanowienie się nad tego typu kwestiami to jedno. Drugie, to ich spisanie. Czy wiedziałeś, że na Uniwersytecie w Kalifornii przeprowadzono badania, z których wynika, że szanse na osiągnięcie celu wzrastają o 42%, jeśli go zapiszesz

    A zatem - długopisy w dłoń!


    6. Wizualizuj wyniki

    Bez obaw - nie chodzi tu o nic takiego jak słynna wizualizacja z Ellen DeGeneres w roli głównej. Sęk w tym tej porady tkwi w tym, żeby w jakiś sposób pobudzić ośrodek przyjemności w mózgu.

    Zastanów się więc, jaka nagroda czeka Cię za osiągnięcie lepszej dyscypliny. Wyobraź sobie, że np. po dniu, w którym odhaczysz wszystkie zadania z listy, pójdziesz na kolację do ulubionej restauracji. Dzięki temu znacznie łatwiej będzie Ci się skupić na osiągnięciu celu.



    Podsumowanie

    Platon miał powiedzieć, że największe zwycięstwo to pokonanie samego siebie. I rzeczywiście, właśnie o to między innymi chodzi w budowaniu dyscypliny - o pokonanie własnych słabości i wygraną nad wszechobecnymi rozpraszaczami. 

    Na szczęście istnieją narzędzia, które mogą Ci w tym pomóc. Dowiedz się, jakie możliwości stwarza Advisero kliknij tutaj.

     

    All Posts

    6 sposobów, które pomogą zbudować Ci dyscyplinę pracy

     

    Choć samo słowo dyscyplina może się niektórym kojarzyć negatywnie, każdy wie, że ma ona niebagatelne znaczenie, gdy mowa o efektywności. Niestety, jak wszyscy wiemy, bywa z nią różnie.

    Jeśli zdarza Ci się więc narzekać na brak dyscypliny lub chciałbyś wprowadzić ją w swoim zespole, w poniższym artykule znajdziesz kilka ciekawych rad.

     

    1. Poznaj swoich wrogów

    Pierwszy krok do zbudowania dyscypliny to identyfikacja czynników, które Ci w tym przeszkadzają. 

    Istnieje bardzo łatwy sposób, by to zrobić. Zacznij od stworzenia listy zadań na dany dzień, zostawiając między każdym z nich trochę wolnego miejsca. W miarę upływu godzin opisuj, co przeszkodziło w realizacji każdego z punktów lub znacznie ją wydłużyło. Dzięki temu uświadomisz sobie, co stoi Ci na drodze do lepszego zarządzania czasem. 

     

    2. Wyeliminuj rozpraszacze

    Istotą dyscypliny jest skupianie się na pracy. Aby to było możliwe, trzeba się pozbyć wszystkich rzeczy, zakłócających skupienie.

    W większości podobnych artykułów przeczytasz, że w tym celu powinieneś pozbyć się z biura wszystkich niepotrzebnych rzeczy. Czy są one jednak naprawdę tym, co zakłóca naszą pracę? Jeśli odrobiłeś zadanie z akapitu powyżej, doskonale znasz już odpowiedź na to pytanie. 

    Dziś, w XXI wieku, jest to przede wszystkim nadmiar komunikatów, które otrzymujemy każdego dnia. Na ile maili odpisujesz każdego dnia? Ile ich otrzymujesz? Ile z nich czytasz? A ile w rzeczywistości powinieneś dostać i przeczytać? Wnioski nasuwają się same. 

    Co pomoże Ci zatem w wykształceniu dyscypliny pracy? Po pierwsze, ogranicz liczbę otrzymywanych powiadomień i wiadomości. Skup się na tym, co robisz najlepiej. Nie przejmuj od innych ich obowiązków i nie staraj się za wszelką cenę być “wujkiem dobra rada”.

    3. Najważniejsze to zacząć

    Najtrudniejszy moment w ciągu dnia dla wielu osób to rozpoczęcie pracy lub powrót do niej np. po przerwie obiadowej. Jak możesz ułatwić sobie start?

    Zacznij od tego, by nie oczekiwać, że będziesz pracować równe 8 godzin każdego dnia. Twój mózg Ci raczej na to nie pozwoli :) Zamiast tego zaplanuj pracę przez 25 minut, za które nagrodą będzie 5 minut przerwy. To technika znana jako Pomodoro. 

    To tylko 25 minut wysiłku, dasz radę - a przynajmniej takie nastawienie powinno Ci towarzyszyć na początku. Później nawyk wejdzie w krew.


    4. Wybierz narzędzia, które wspomagają produktywność

    Na rynku dostępnych jest wiele narzędzi, które mogą pomóc kształtować dyscyplinę, tym samym wzmagając produktywność. Są to przede wszystkim różnego rodzaju aplikacje służące do pomiaru czasu pracy. Dzięki nim możesz kontrolować, ile czasu rzeczywiście poświęcasz sobie obowiązkom, a ile - mniej istotnym kwestiom. 

    Przydatne bez wątpienia są również wszelkie narzędzia, które pomagają w organizacji pracy, jak Asana czy Trello

    Wróćmy jednak na chwilę do nadmiaru wiadomości, przez który utrzymanie dyscypliny staje się prawdziwym wyzwaniem. Okazuje się, że istnieją narzędzia, które pomogą Ci nad tym zapanować - to shared inbox. Nigdy nie słyszałeś o takim rozwiązaniu? Po więcej informacji odsyłam Cię tu. 

    Pamiętaj jednak, że co za dużo, to niezdrowo. Nadmiar narzędzi może przynieść odwrotny skutek i zaszkodzić Twojej dyscyplinie. Wybieraj je więc rozważnie i przede wszystkim - z umiarem.


    5. Zdefiniuj cele

    Sam cel wykształtowania dyscypliny jest imponujący. Jeśli jednak jesteś zdeterminowany, by go osiągnąć, postaraj się być odrobinę bardziej precyzyjny. Jak osiągniesz ten cel? Jakie kroki czekają Cię na drodze do jego realizacji? 

    Zastanowienie się nad tego typu kwestiami to jedno. Drugie, to ich spisanie. Czy wiedziałeś, że na Uniwersytecie w Kalifornii przeprowadzono badania, z których wynika, że szanse na osiągnięcie celu wzrastają o 42%, jeśli go zapiszesz

    A zatem - długopisy w dłoń!


    6. Wizualizuj wyniki

    Bez obaw - nie chodzi tu o nic takiego jak słynna wizualizacja z Ellen DeGeneres w roli głównej. Sęk w tym tej porady tkwi w tym, żeby w jakiś sposób pobudzić ośrodek przyjemności w mózgu.

    Zastanów się więc, jaka nagroda czeka Cię za osiągnięcie lepszej dyscypliny. Wyobraź sobie, że np. po dniu, w którym odhaczysz wszystkie zadania z listy, pójdziesz na kolację do ulubionej restauracji. Dzięki temu znacznie łatwiej będzie Ci się skupić na osiągnięciu celu.



    Podsumowanie

    Platon miał powiedzieć, że największe zwycięstwo to pokonanie samego siebie. I rzeczywiście, właśnie o to między innymi chodzi w budowaniu dyscypliny - o pokonanie własnych słabości i wygraną nad wszechobecnymi rozpraszaczami. 

    Na szczęście istnieją narzędzia, które mogą Ci w tym pomóc. Dowiedz się, jakie możliwości stwarza Advisero kliknij tutaj.

     

    ebook_LP (1)

    Pobierz bezpłatnie e-booka.

    Dowiedz się jak zmienia się obsługa klienta w dzisiejszych czasach!

    Pobierz e-booka

    Powiązane artykuły

    Pandemia, koronawirus i… chatboty 🤖

    W świecie natłoku informacji, jak i niepewności, które wywołała pandemia koronowirusa uznaliśmy wspólnie z grupą WP konieczność wdrożenia nowego rozwiązania biznesowego. Naszym celem było stworzenie i udostępnienie narzędzia dla użytkowników portalu ABCzdrowie oraz money.pl, które agregowałoby najistotniejsze informacje dot. Covid-19 w jednym miejscu. W taki sposób już na przełomie marca i kwietnia mieliśmy okazję wdrożyć dwa chatboty wsparte funkcją rozumienia języka naturalnego (NLU), które wzmocniły zaangażowanie stałych, jak i nowych użytkowników podczas pandemii.

    • 4 min read